Celler Vinya l’Hereu, vins ecològics de la DO Costers del Segre

 

IMG_8682

Un plaer visitar l’amic Jaume Pijoan, propietari del Celler Vinya l’Hereu de Serò, al Municipi d’Artesa de Segre, de la D.O. Costers del Segre i veure com acaben d’entrar la darrera verema que realitzen sempre manualment sobre mitjans d’octubre.

IMG_8672

D’aquí s’obtenen vins negres ecològics amb molt de caràcter. Vins amb sentiment i respectuosos amb el medi ambient i amb les seves vinyes, situades sota les serralades del Montsec, amb sol calcari i amb la influencia pirinenca, a 450 metres sobre el nivell del mar.

IMG_8677

En l’actualitat tenen plantades 14 hectàrees de raïm negre de les varietats Merlot, Syrah i Cabernet Sauvignon, i Algunes de macabeu cultivades seguint el mètode d’agricultura ecològica.

IMG_8691

Vaig poder tastar el most d’un garnatxa-Macabeu extraordinari.

IMG_8671

Dona gust escoltar d’una forma calmada, sense pressa, com el Jaume s’estima la terra i com prioritza la qualitat per sobre de la quantitat, per aconseguir una qualitat optima, tot entre la brisa, les restes de pell i polpa que queda després del premsat i les mares… i que a mi particularment, em retornava a la meva infància tot recordant el treball del meu pare en aquesta època.

IMG_8679 (2)

logo

Molí, s/n. 25739 Seró – Artesa de Segre -Lleida, Catalunya. Espanya.
Telèfon i fax (+34) 973 400 472
Mòbil (+34) 690 694 340 / 639 311 175 / 616 976 592
vinyalhereu@vinyalhereu.comwww.vinyalhereu.com

Fotos i text © Maria Rosa Ferré (Prohibida la seva reproducció sense permís de l’autora)

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s