Castell del Remei, un celler històric

El complex de Castell del Remei consta de 400 hectàrees en un impressionant paratge amb nombrosos edificis entre els que cal destacar el castell, el celler, el santuari dedicat a la Verge del Remei, el restaurant, els dos llacs i el salt d’aigua, juntament amb altres instal•lacions històriques com l’antic molí d’oli, la farinera, la destil•leria i els tallers de fabricació de botes.

Actualment, Castell del Remei gestiona 140 hectàrees de vinya, 70 de les quals són pròpies. La resta són d’agricultors de la zona, als quals se’ls fa l’assessorament i supervisió durant tot l’any.

La finca Castell del Remei té una superfície de 400 hectàrees en un sol bloc, de les quals 70 són de vinyes de diferents varietats autòctones i internacionals: Merlot, Cabernet Sauvignon, Ull de Llebre, Garnacha, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc, Macabeu i Pinot Noir.

Les plantacions, d’uns 20 anys de mitjana, s’estructuren en emparrats amb perxells de fusta i filferro galvanitzat, a doble cordó (Royat Doble) i una densitat que varia entre 2.000 i 3.800 plantes per hectàrea. Els clons i portaempelts estan seleccionats per aconseguir una òptima adaptació al tipus de terreny i varietat.

El celler del Castell del Remei fou concebut i bastit per la família Girona l’any 1780 per a l’elaboració de vins de criança.

Aquest consta de sis naus adossades que ocupen una superfície de 5.500 m2. Totes les naus tenen l’estructura de forjat de ferro i estan edificades sobre pedra, amb murs de fins a 60 cm., trobant-se semi soterrades per evitar les variacions de temperatura.

Aproximadament la meitat de celler està destinat a la criança en bóta, disposant actualment d’unes 1.800 botes de 225 litres, de roure francès i americà. La resta de l’espai es reparteix entre sales d’elaboració i expedició de vins, oficines, botiga i una sala polivalent on es fan tota mena d’actes culturals, presentacions, celebracions i exposicions periòdiques de diferents artistes.

Pel fet de ser un celler ja bicentenari, concebut des d’un principi per a l’elaboració dels millors vins i estar envoltat de vinyes, podem considerar-lo com una mostra dels cellers tipus “château” més tradicionals i autèntics de tot l’estat espanyol.

cast

Finca castell de remei, 25333 Penelles, Lleida.
T +34 973 58 02 00 / +34 973 58 06 32. F +34 973 71 83 12

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s